בננות - בלוגים / / לא מצליחה לישון
Oh, look to the western sky
  • ענת אבישר

    בת 33, משוררת, פרסומאית, אמנית במה ועיתונאית דה-לה שמאטע, עדיין חולמנית מדי. אשת קריאייטיב, יצירתיות, רעיונות, יוזמות ומילים. מנהלת המחלקה ליחסים בינלאומיים ומלכ"רים במשרד יחסי הציבור רוני ארנון תקשורת. עובדת עם עמותות כמו לא לאלימות נגד נשים, מוזיאון הילדים בחולון, האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה ושדולות שונות לזכויות עובדים, נשים וילדים. בעבר, קריאייטיב דיירקטור במשרדי פרסום קטנים וממזרים. בעבר, ראש מערך קשרי חוץ באגודת ההומואים, הלסביות הבי והטרנס בישראל. לפני כן עבדתי בקרן לירושלים ועוד קצת קודם ניהלתי בפועל את עמותת בית הסופר - בית לאמנים בירושלים. ויש לנו גם כתב עת נפלא העונה לשם זוטא: http://zuta.org.il/ אשר הקמתי ביחד עם רונן אלטמן קידר, כפרות עליו ועל כשרונותיו. http://www.ynet.co.il/headlines/1,7340,L-5119-0,00.html - הטור שלי ב-YNET.  שירים שלי ניתן למצוא בהליקון "פחד" 2010, וגם בגיליון ט"ו של כתב העת "משיב הרוח" שהיה לי הכבוד גם להיות בוגרת כיתת השירה "מזמור" הראשונה שלו. ניתן למצוא אותי גם באתר במה חדשה http://stage.co.il/Authors/16415 וכאן. ובפייסבוק. ובכלל, די קל למצוא אותי, כאן ובמקומות אחרים :)

לא מצליחה לישון

מתהפכת כבר כמה שעות.
יאללה, לכתוב מה שמציק.
המון דברים שאני לא מספיקה מרוב עיסוקים… אני צריכה לעשות צ"ק ליסט של הכל, כי אני מתחילה לשכוח מה שלא כתבתי ביומן כי אין לו תאריך מדוייק.
חזרה מחר בתל אביב. להופעה (האחרונה שלי במינרווה) ביום שישי. אני עדיין מקוררת ולא ברור לי איך אני אמורה לשיר ככה את כמו צמח בר.
כן, זה מה שאני שרה, כסיום, גראנד פינאלה. מי שמכיר אותי מימי התיכון אולי זוכר איך חילקתי את המילים של השיר הזה במין מגילות קטנות קשורות בסרט וורוד, ביום של הבגרות האחרונה. מדהים כמה הוא נשאר רלוונטי. מדהים עוד יותר הקישור שלי לבתים שהשתנה עם השנים.
אז התכוונתי לבית הראשון – כי עמדתי לנסוע להתנדב בערבה, בקיבוץ יהל, ולא ידעתי שתוך חודש אחזור לצור הדסה.
בגיל 22, כששמעתי אותו בריפיט איזה יממה, התכוונתי בעיקר לבית השני. חלומות שטרפו וכל זה, בהקשר של סמים.
היום, דווקא השלישי, עם ה"אני אהיה לצל חולף בשדותיכם, לסוד נסתר – היו שלום, אני חייתי ביניכם כמו צמח בר". כן, השלישי, מכל הלב, ואני אפילו שלמה עם השורה האחרונה.
אולי זו הפעם האחרונה שאני נתקלת בשיר הזה במשמעותו הדחויה חברתית, עוד מעט תשע שנים ליום בו חילקתי אותו בתיכון. הלוואי.
היתה לי שיחה נעימה מאוד עם אמא שלי (היה ממש כיף לדבר איתה), ואחר כך נהגתי לי לירושלים, לביקור אצל חברים, ושרתי את קרבות תרנגולים בקולי קולות עם ערן צור. הוא מהפנט כל כך.
ואני חייבת לישון ולא מצליחה.
טוב, לחץ בטח לא יעזור. בסיום הסיגריה אנסה שנית, והפעם, עם הרפיה שאני זוכרת מהמחנה קיץ,
שלרוב מרדימה אותי בשניה השלישית.
לילה טוב עולם, נתראה מחר.

ענת

תגובה אחת

  1. ענת, קוראת אותך.
    לילה טוב
    יעל

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לענת אבישר